• Contact
    Neem contact op met Tenzing Travel Wij staan voor u klaar:

    T   020 - 398 93 98

    »   vraag per e-mail

    »   laat ons u bellen

  • Travel shop
    Kom langs in een van onze
    Travel Shops
    Kom langs in de Tenzing Travel Shop

    » Advies uit eigen ervaring
    » Uw reis op maat

    Onze travel shops
  • Nieuwsbrief
    Het laatste reisnieuws per e-mail? Tenzing Travel Nieuwsbrief Abonneer u op onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks het laatste reisnieuws en interessante aanbiedingen.

    x

    Meld u aan:


      *
  • Offerte
    Vraag vrijblijvend een reisvoorstel aan U heeft een reisidee? Wij werken het graag volledig voor u uit.

    » Compleet voorstel
    » Uw reis op maat
    » Geheel vrijblijvend!

    Offerte op maat

Reisvoucher FAQ

De veelgestelde vragen op een rij

Heeft u een vraag over de reisvoucher die u van ons heeft ontvangen? Wie weet vindt u uw vraag (plus het bijbehorende antwoord) terug tussen de veelgestelde vragen van onze reizigers. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!

Hans de Wilde
Eigenaar Tenzing Travel

Reisvoucher FAQ

De veelgestelde vragen op een rij

Heeft u een vraag over de reisvoucher die u van ons heeft ontvangen? Wie weet vindt u uw vraag (plus het bijbehorende antwoord) terug tussen de veelgestelde vragen van onze reizigers. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!

Veelgestelde vragen

Wij hebben de veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Staat uw vraag ertussen? Klik dan op het pijltje bij de vraag om het antwoord te tonen.

1. Wat als ik een nieuwe reis boek met mijn voucher, en deze kan dan ook niet doorgaan vanwege COVID-19. Kan ik deze reis dan omboeken?

Ja, uiteraard. Ook dan zorgen wij ervoor dat we uw reis op de meest gunstige manier omboeken naar een later moment. Ons doel is dat u met een gerust gevoel op reis gaat.

2. Wat als ik een nieuwe reis boek met mijn voucher, en deze kan dan ook niet doorgaan vanwege COVID-19. Kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

Uw geld terugbetalen is niet de meest eenvoudige oplossing. Indien u bij het vastleggen van de nieuwe reis onze annuleringsgarantie afsluit, dan zullen wij uw geld terugbetalen. Anders zullen wij uw reis opnieuw omboeken. Als u de annuleringsgarantie niet afsluit, dan kunt u er in dat geval ook voor kiezen om uw reis tegen de dan geldende voorwaarden te annuleren en restitutie te vragen. Ongeacht de situatie, zullen wij altijd ons uiterste best doen om gezamenlijk tot een eerlijke oplossing te komen. Zolang u een reis geboekt heeft of in het bezit bent van een voucher, is uw reissom altijd gedekt door de SGR.

3. Wat als ik een nieuwe reis boek met mijn voucher, en deze kan ook niet doorgaan vanwege COVID-19. Kan ik dan opnieuw een voucher krijgen?

Dat is nu nog niet te zeggen. Op dit moment kunnen er tot en met 31-8-2020 vouchers uitgegeven worden die door de SGR gedekt zijn. Het is nog niet bekend of er vouchers na die periode verstrekt kunnen worden. We vertrouwen erop dat we ook dan gezamenlijk met u tot een goede oplossing zullen komen.

4. Ik wil een nieuwe reis boeken met mijn voucher. Kan ik gebruikmaken van de annuleringsgarantie?

Als u een reisvoucher heeft (of uw geannuleerde reis wilt omboeken), dan kunt u voor de nieuwe reis (met vertrek vanaf 1 september 2020) gebruikmaken van de annuleringsgarantie. U kunt deze reis dan tot 6 weken voor vertrek kosteloos annuleren of omboeken. Lees meer over onze annuleringsgarantie.

5. Hoe weet ik hoeveel ik moet bijbetalen als ik mijn voucher inzet voor dezelfde of juist een hele andere reis?

U kunt ervoor kiezen om uw voucher voor dezelfde reis op een later moment in te zetten of voor een reis naar een andere bestemming. In beide gevallen gaan wij graag voor u aan de slag om uw reiswensen geheel vrijblijvend in een op maat gemaakt voorstel te gieten, waarin we een reissom zullen vermelden. Uiteraard houden wij hierbij rekening met uw budgetwensen. U weet dan of de waarde van uw voucher voldoende is, of dat er mogelijk een bijbetaling nodig is.

6. De airline die op mijn voucher vermeld staat vliegt niet naar de bestemming waar ik heen wil. Kan ik dan voor een andere airline kiezen?

Ja, dat kan. Natuurlijk hopen wij dat u uw reiswens met dezelfde airline kunt invullen. Mocht dat niet kunnen, dan gaan wij achter de schermen proberen uw geld terug te krijgen. U kunt ondertussen bij ons al wel een reis boeken met een andere airline en daarvoor de waarde van uw voucher inzetten.

7. Wat is het beste moment om mijn reis te boeken? Nu of juist pas vlak voor vertrek?

Het allerbeste moment is wanneer u eraan toe bent om de reis te gaan boeken. Ver van tevoren profiteert u normaal gesproken van de ruimste keuze en meest interessante vroegboekvoordelen. Of dat ook voor uw bestemming en uw specifieke reiswensen geldt? Wij vertellen u hier graag meer over in een persoonlijk gesprek.

8. Wat als het straks mogelijk is om naar mijn bestemming te reizen, maar ik wil zelf niet meer gaan. Kan ik dan alsnog mijn geld terugkrijgen?

Als u zich niet comfortabel genoeg voelt om te reizen en u bij ons de annuleringsgarantie heeft afgesloten, dan kunt u uw reis annuleren en zullen wij uw geld terugstorten (of samen kijken naar andere mogelijkheden, zoals omboeken). Heeft u niet de annuleringsgarantie afgesloten? Dan zullen we op dat moment samen met u naar de mogelijkheden kijken. U kunt sowieso altijd annuleren tegen de standaard ANVR-voorwaarden.

9. Dien ik zelf in de gaten te houden of er iets verandert in de situatie op mijn reisbestemming?

Nee, zolang wij uw reiswensen kennen, houden wij de situatie nauwlettend voor u in de gaten. Dat geldt voor als u een voucher heeft en natuurlijk ook als u (opnieuw) een boeking heeft gemaakt. Wij nemen direct contact met u op als de situatie daarom vraagt.

10. Dien ik zelf in de gaten te houden of mijn reisvoucher verloopt, of nemen jullie voor die tijd contact met mij op?

U kunt erop vertrouwen dat wij dit nauwlettend voor u in de gaten houden. Zeker als u uw reiswensen met ons heeft gedeeld, weten wij wanneer het een goed moment is om opnieuw uw reiswensen vast te gaan leggen. Uiteraard leggen we uw nieuwe reis past vast wanneer u er ook klaar voor bent.

11. Kan mijn reisvoucher voor meerdere reizen worden gebruikt?

Ja, dat kan zeker. De hoofdboeker van deze reizen dient wel met zijn naam op de voucher vermeld te staan. Na het maken van een boeking ontvangt u van ons een update met de restantwaarde van de voucher. Alle reizen dienen wel binnen 12 maanden na uitgifte van de oorspronkelijke voucher te worden geboekt (reizen mag wel na deze termijn van 12 maanden).

12. Wat als de reissom van de nieuwe boeking lager is dan de waarde van mijn voucher?

Als het verschil niet zo groot is, dan vinden wij dat geen probleem. Bij een groot verschil zullen we gezamenlijk een goede oplossing bedenken. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van extra excursies of een ander hotel.

13. Mag ik mijn reisvoucher voor geld inwisselen?

Ja, dat recht heeft u. U kunt uw geld op z’n vroegst 6 maanden na uitgifte van de voucher terugvragen. Op welke termijn wij u vervolgens kunnen terugbetalen, kunnen wij helaas nog niet zeggen. Zo hebben wij te maken met airlines die mogelijk pas na 12 maanden geld teruggeven. Net als u dienen wij daar dan ook op te wachten. U zult begrijpen dat wij voor u het liefste weer een mooie reis gaan boeken, maar wij respecteren natuurlijk uw keuze en doen ons uiterste best om het zo goed en snel mogelijk voor u te regelen.

14. Krijg ik een nieuwe voucher als de betreffende airline zijn voorwaarden wijzigt?

Het beleid van airlines wijzigt continu. Op uw voucher staat het beleid zoals dit bekend was op het moment van uitgifte. Wij zullen u niet na iedere wijziging een nieuwe voucher toesturen. Natuurlijk kunt u altijd bij ons terecht om de meeste actuele voorwaarden op te vragen.

15. Indien ik niet zelf op reis wil, kan ik mijn reisvoucher dan ook overdragen aan iemand anders?

Conform de richtlijnen van de SGR is de voucher helaas niet overdraagbaar. Bevindt u zich in bijzondere omstandigheden waardoor u geen reis kunt maken? Neem dan contact met ons op, dan kijken we graag samen met u naar een gepaste oplossing.



Zijn uw vragen beantwoord?


En wilt u uw voucher inwisselen voor een onvergetelijke reis? Wij staan voor u klaar!
Nog geheel vrijblijvend
  Uw reissom altijd gedekt door de SGR
  Ontvang vrijblijvend een offerte op maat
  Boek zonder risico met de annuleringsgarantie
  Vroegboekkortingen en volop beschikbaarheid


Contact

Wilt u een van onze specialisten spreken?
Bel ons op: 020 - 398 93 98
Of mail naar info@tenzingtravel.nl




Chat met ons Kies afdeling Azië Noord-Amerika Afrika Caribbean Down Under Latijns Amerika