Lees alles over reizen in deze tijd en de drukte op Schiphol

Boek uw reis met een gerust gevoel

Kijkt u er ook zo naar uit om een reis uit te stippelen, maar heeft u ook vragen over reizen in deze tijd en wat u van ons kunt verwachten? Dat begrijpen we heel goed. Daarom laten we u graag zien hoe wij werken, welke flexibele voorwaarden wij bieden en wat wij doen in het geval de situatie op uw bestemming wijzigt. Zo weet u precies waar u aan toe bent. Vragen over Schiphol? Ook daarvoor geven we tips, zodat u zo goed mogelijk voorbereid op pad gaat.

 

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan nu, voor, tijdens en na uw reis voor u klaar.

Anouk Vial
Reisspecialist Tenzing Travel

Drukte op Schiphol - onze tips

Het is u vast niet ontgaan; Schiphol beperkt het aantal vertrekkende passagiers in ieder geval tot en met oktober 2022 en lange wachtrijen zijn de realiteit. Wij begrijpen dat u mogelijk vragen heeft over wat dit voor uw eigen reis betekent. U kunt er in ieder geval op vertrouwen dat wij uw reservering nauwlettend in de gaten houden en direct contact met u opnemen wanneer er iets wijzigt in uw vlucht. U hoeft hierover geen contact met ons op te nemen.

Daarnaast willen we benadrukken dat vooral de negatieve ervaringen het nieuws halen. Gelukkig zijn er ook talloze passagiers die een positieve ervaring hebben bij de start van hun reis. Wij willen er ieder geval voor zorgen dat u goed voorbereid op reis gaat en delen een aantal tips.

Check online in voor uw vlucht
Wij adviseren u altijd online in te checken zodat u al in het bezit bent van uw boardingpass.

Ga op tijd naar Schiphol
Normaal gesproken is het advies om 3 tot 4 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven voor een intercontinentale vlucht. De incheckbalie/ bagage afgifte gaat over het algemeen 3 uur voor vertrek open, maar vooraan in de rij staan zorgt ervoor dat u sneller naar de security kunt. Ons dringende advies is om de Schiphol app te checken. Hierin kunt u precies zien welke drukte er wordt verwacht en uw vluchtnummer en vertrekdatum invoeren. Er rolt dan een concreet advies uit over hoe laat u aanwezig moet zijn.

Bagage
Het kan gebeuren dat bagage niet aankomt op de eindbestemming en later arriveert. Wij begrijpen dat dit geen fijne start is van de reis. De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het brengen van de bagage naar uw hotel, u vult hiervoor de gegevens in van uw eerste hotel. Ons advies is om een of meerdere handbagagekoffers mee te nemen met daarin de belangrijkste spullen voor de eerste dagen.

Flexibiliteit en geduld
Het zal op de luchthaven drukker en hectischer zijn dan we allemaal willen en dat vraagt om meer geduld en flexibiliteit van u als reiziger. Wees voorbereid, blijf rustig, doe gemakkelijke schoenen aan en neem drinken en versnaperingen mee. Wij blijven, net als u, hopen dat Schiphol de zaken snel beter op orde heeft, maar wij hebben helaas geen directe invloed op de processen op de luchthaven. Uiteraard zullen wij u wel zo goed mogelijk proberen te assisteren waar nodig.

Drukte op Schiphol - hoe gaan we om met...

Geannuleerde vlucht

Wanneer uw vlucht onverhoopt wordt geannuleerd, dan adviseren wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent, ga dan in de rij gaan staan bij de luchtvaartmaatschappij voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht te zoeken en deze in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent, ziet de luchtvaartmaatschappij al een alternatieve vlucht staan. Daarnaast zullen wij onze lokale partners op de hoogte brengen (denk aan de autoverhuurmaatschappij en verblijven). De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor rekening van de luchtvaartmaatschappij.

Gemiste vlucht
De feitelijke reis vangt aan op het moment dat u in het vliegtuig stapt. Als u op (weg naar) de luchthaven vertraging heeft (veroorzaakt door de luchthaven, autopech of het OV), dan is dat buiten onze invloedssfeer. Wanneer u dus niet tijdig instapt en de vlucht wel vertrekt, dan adviseren wij u zo snel mogelijk contact op te nemen. Als u op Schiphol aanwezig bent, ga dan in de rij gaan staan bij de luchtvaartmaatschappij voor een alternatieve vlucht. Wij kunnen u telefonisch assisteren door alvast een alternatieve vlucht te zoeken en deze in uw boeking te zetten. Zodra u dan aan de beurt bent, ziet de airline al een alternatieve vlucht staan. Daarnaast zullen wij onze lokale partners op de hoogte brengen (denk aan de autoverhuurmaatschappij en verblijven). De kosten hieruit voortvloeiend zijn voor uw eigen rekening.

Reizen in deze tijd - onze flexibele voorwaarden

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u staat te popelen om uw volgende reis te plannen. Reizen is namelijk het allerleukste wat er is! Dat u in deze tijd vragen heeft, begrijpen wij ook. Daarom vertellen we u graag meer over onze flexibele voorwaarden.

Onze flexibele voorwaarden

  • Als een land met kleurcode groen, geel of oranje wordt aangepast naar rood, dan kunt u kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als de lokale overheid maatregelen invoert, zoals een avondklok om 21.00 uur, de horeca wordt gesloten of er geen excursies uitgevoerd mogen worden, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als er bij vertrek een quarantaineplicht langer dan 72 uur op de bestemming wordt ingevoerd waarbij u in uw hotel moet blijven, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Wanneer de reis niet kan worden uitgevoerd omdat de grenzen worden gesloten, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*.
  • Als de bestemming tijdens uw reis code rood krijgt of er wordt een vliegverbod ingesteld, dan heeft u recht op repatriëring en worden de kosten gedekt door ons als reisorganisatie.
  • Als de voorwaarden van vaccinatie worden aangepast en u er buiten uw macht om niet aan kunt voldoen, dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken*. Denk hierbij aan een verplichte boosterprik terwijl u nog niet aan de beurt bent.

*Omboeken kan naar een andere bestemming of dezelfde bestemming voor een andere reisperiode.

Goed om te weten: indien u op een bestemming met kleurcode groen of geel positief op corona test en u moet in quarantaine, dan worden deze kosten tegenwoordig door veel verzekeraars gedekt, zoals door Allianz.

Wat gebeurt er als de kleurcode van mijn geboekte bestemming wijzigt van groen of geel naar oranje?

Dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken als een van onze zojuist genoemde flexibele voorwaarden van toepassing is. Is geen van de flexibele voorwaarden van toepassing, dan kunnen wij de reis veilig uitvoeren zoals met u is overeengekomen.

Veilig reizen naar een bestemming met code oranje?

Als de kleurcode van uw bestemming oranje kleurt vanwege corona, dan kunnen wij in veel gevallen uw reis veilig uitvoeren. Wij leggen u graag uit hoe dat werkt.

 

  • We staan in direct contact met onze lokale vertegenwoordiging en weten alles over de situatie ter plaatse.
  • Indien tijdens de reis het reisadvies naar rood kleurt, repatriëren wij u kosteloos. Dit doen wij altijd in overleg, dus flexibiliteit en zekerheid gegarandeerd.
  • Zorgkosten of ziekenhuiskosten zijn te allen tijden gedekt via uw basiszorgverzekering. Bij de betere zorgverzekeraars geldt dit ook bij zorgkosten door corona. Wij raden u daarom aan uw voorwaarden te controleren en eventueel uw verzekering aan te passen.
  • Indien u op de bestemming positief op corona test en u moet in quarantaine, dan zijn de kosten voor eigen rekening. Wij staan 24/7 voor u klaar om u te ondersteunen bij het vinden van een passende verblijfsplaats.
  • Zorg voor een goede annuleringsverzekering. Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Indien u vooraf verplicht in quarantaine moet of positief test op COVID-19 en de reis kan niet doorgaan, dan wordt dit bij Allianz Global Assistance vergoed.
  • Indien de lokale overheid maatregelen invoert die uw vakantieplezier beïnvloeden (bijvoorbeeld een avondklok, het sluiten van horeca en toeristische attracties), dan kunt u de reis kosteloos annuleren of omboeken.
  • Voor u op reis gaat ondertekent u een disclaimer met de door Tenzing Travel opgestelde coronavoorwaarden.

Boek uw reis met een gerust gevoel

  • Ervaren kleinschalige organisatie
  • Volledig verzorgde kwaliteitsreizen
  • Unieke ervaringen op de bestemmingen
  • Oneindige persoonlijke aandacht voor u
  • Deskundig advies van onze specialisten
  • Waardering van onze reizigers: 9,2
  • 24/7 bereikbaar tijdens uw reis
  • Flexibiliteit en maximale zekerheid
Moraine Lake, Banff National Park

Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij beantwoorden ze graag!

Of bel ons direct:

020 - 398 93 98

Anouk Vial

Wilt u reisinspiratie ontvangen en geen enkele tip missen?

Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief.