• Contact
    Neem contact op met Tenzing Travel Wij staan voor u klaar:

    T   020 - 398 93 98

    »   vraag per e-mail

    »   laat ons u bellen

  • Travel shop
    Kom langs in een van onze
    Travel Shops
    Kom langs in de Tenzing Travel Shop

    » Advies uit eigen ervaring
    » Uw reis op maat

    Onze travel shops
  • Nieuwsbrief
    Het laatste reisnieuws per e-mail? Tenzing Travel Nieuwsbrief Abonneer u op onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks het laatste reisnieuws en interessante aanbiedingen.

    x

    Meld u aan:


      *
  • Offerte
    Vraag vrijblijvend een reisvoorstel aan U heeft een reisidee? Wij werken het graag volledig voor u uit.

    » Compleet voorstel
    » Uw reis op maat
    » Geheel vrijblijvend!

    Offerte op maat

Wilt u fit en in vorm blijven tijdens deze ‘gourmet’ vakantie? Neem uw running shoes dan mee; er bevindt zich een speciaal terrein voor joggers.


Melia Península Varadero

Eén van de fijnste luxe resorts van Varadero. De bouwstijl doet denken aan de klassieke plantage huizen, opgevrolijkt door frisse Caraïbische kleuren. Het resort is ruim opgezet en de omliggende natuur werd zoveel mogelijk intact gehouden en draagt bij aan het karakter van het resort.

Vanaf € 100,- p.p.p.n. bij een 2pk Offerte Meer info



Impressies







Over Melia Península Varadero

Als er maar één woord mocht zijn waarmee dit resort te beschrijven, zou het ‘ruimte’ zijn. Die is zelfs doorgevoerd in de kamers die verspreid liggen over verschillende gebouwen. De kamers zijn groter dan de doorsnee hotelkamer en hebben een royale leefruimte, een uitstekende inrichting en een terras of balkon. Verre van doorsnee is ook het kleurengebruik en  de zonnige decoraties; van de ‘Meliá’ kamer wordt u al blij bij binnenkomst. Maar de echte ‘sol’ bevindt zich natuurlijk buiten. Het is aangenaam wandelen door de parkachtige omgeving waar veel valt te doen. Sportliefhebbers zijn hier aan het juiste adres: van tennis tot boogschieten, van kanovaren tot snorkelen. Diepzeeduiken is tegen een vergoeding. Er is een speciaal programma voor kinderen, inclusief watersporten onder begeleiding van instructeurs en er is een zwembad met kinder- en peuterbad. Dan de inwendige mens. Er is een keuze aan vijf eetgelegenheden; uitgebreide buffetmaaltijden en à la carte specialiteiten, snacks en hapjes. Een drankje  in de Piano Bar, aan de poolbar of in het swingende Salsa Café, de huisdisco.

Kenmerken

  • all inclusive
  • kindvriendelijk
  • beachfront

Insiders tip

Wilt u fit en in vorm blijven tijdens deze ‘gourmet’ vakantie? Neem uw running shoes dan mee; er bevindt zich een speciaal terrein voor joggers.

Hotelnaam:
Melia Península Varadero
Plaats/regio:
Varadero
Code:
H0887
Klasse:
Vanafprijs:
v.a. € 100 (per persoon, bij een 2pk)




Vraag offerte aan
Of heeft u nog vragen?
Tel: 020 - 398 93 98 | E-mail ons | Bezoek onze Travel Shop

Kamerbeschrijvingen

Classic
: Uitstekend ingericht met airco, royale leefruimte, balkon of terras, televisie, radio, telefoon, (huur)kluisje, koelkastje. Volledig uitgeruste badkamer met föhn.

Premium: Deze kamers liggen in het Adult-only gedeelte van het resort. Met balkon en veder het zelfde als de classic


Family
net als classic, met als extra een stapelbed.



All Inclusive

Geselecteerde alcoholische en non-alcoholische drankjes, alle maaltijden, snacks, gebruik van de niet-gemotoriseerde watersportfaciliteiten en deelname aan de georganiseerde (sport)activiteiten.

Ligging

Aan het strand, omringd door het mooie natuurgebied ‘Parque Natural Punta Hicacos’, in het noorden van het schiereiland Varadero. De ongerepte, omliggende natuur werd zoveel mogelijk intact gehouden en draagt bij aan het eco-achtige karakter van het resort.

Aantal kamers

581

Faciliteiten

  • 5 Restaurants, waaronder 4 à la carte restaurants
  • 6 Bars, waaronder een pool par
  • 2 Snackbars
  • 1 poolbar
  • Zwembad
  • 2 Kinderbaden
  • Kapper
  • Beautysalon
  • Fitnessruimte 
  • Geldwisselkantoor
  • Winkels
  • Autoverhuur
  • Laundry-service

Activiteiten

  • Watersporten zoals snorkelen, windsurfen, waterskiën, zeilen, duiken
  • Diverse sporten zoals beach volleybal, waterpolo, boogschieten, jeu de boules, aerobics
  • Excursiebalie
  • Entertainmentprogramma
  • Baby Club, Mini Club
  • Joggingtrack
  • 2 Tennisbanen
  • Fietsen

Het schiereiland Varadero is de belangrijkste strandbestemming van Cuba. Het heeft een langgerekt, fijn wit zandstrand van ruim 20 kilometer aan een doorzichtige, blauwgroene zee. Voor de kust ligt een koraalrif met tientallen duikplekken, u kunt hier legio (water)sporten beoefenen. Strandliefhebbers kunnen rustig wegdromen op het prachtige strand. Het vertier is voornamelijk aanwezig bij de diverse resorts van Varadero. Maar ook in Varadero zelf zijn er diverse uitstekende restaurants en is er een royale keuze aan winkeltjes. Varadero is hoe dan ook een perfecte strandbestemming in aansluiting op een reis door Cuba of als strandbestemming op zich.

"Grandsons trip"

   25-04-2017
My wife and I stayed there about 14 yrs ago. Grounds are about the same and the buildings are better than other resorts. Only thing the meal hours are a bit late for kids as are the shows. But he enjoyed

"Rooms not the same as photos"

   23-04-2017
Very poorly maintained rooms. Dirty shower, smelled of drains, electric sockets hanging off the wall, random holes in the walls, poor food hygiene in the buffet, uneven, unsafe walkways. Some of the staff were friendly but reception and customer service staff really unfriendly. A lot of work was being done during our stay but the last thing you want to hear is workmen outside your room first thing in a morning. Not all facilities were available and it states as having wifi in the lobby but it doesn't mention having to pay 1.50 pesos for 1 hours internet connection. Overall I wouldn't recommend this resort.

"Shame on Air Transat"

   20-04-2017
This is a mixed review .This is our 6th trip to Cuba and the worst ever.My wife and I booked an Elegance room thru Air Transat at the Melia Peninsula Varadero. We looked at a few resorts in Varadero that were 4.5 star and above and we liked what we saw on the Air Transat web site for this resort.We booked the trip thru PC Travel for March 3rd to the 10th.After we had booked it we looked at the reviews on Trip Advisor and we were surprised at how bad it sounded.The next morning I called PC travel and asked if I could change my booking. They said that they would have to check with Air Transat and would get back to me.I talked to my wife and we thought that it could not be that bad since it was rated 4,5 star by Air Transat and we let PC Travel know that we would keep the reservation.I kept reading negative the reviews and thought how can it be so bad.I sent an email to the manager and asked if we could have a room close to the beach,on an upper floor and in a renovated building.He did answer me thru Trip Advisor and they said they would do their best. Later I set a request to book my a la cart restaurants.They also replied that they would.The check in was quick but there were only 6 couples that were on our flight saying that we were not checked in thru the express check in for the elegance club .It was close to midnight when we checked in and we did not get much help on how to get to our rooms.Any other resort that we have been to there are employees that are waiting to take you to your rooms.After waiting in the lobby for a while we went back to the desk and asked for help.Finally an employee showed up in a golf cart that looked like it had been driven over a cliff. We would never have been able to find our room because there was no working lighting on the walkways.When we got to our room we were pleasantly surprised that it was renovated and clean,no mould and bad smells.With elegance club we were to get a list of inclusions. The only thing that we got was 2 beach towels and a bottle of rum. I feel that Air Transat is misrepresenting them selves by charging for something that they have no intention of supplying,it seems to be a common complaint. We got up the next morning and headed to the buffet for breakfast. I am not a fussy eater but it was the worst food that I have ever seen at a resort.All of the food in the trays was cold . The custom omelettes were good and I did not find the lines too long .We sat at a table at the end of the salad bar were lucky to have the best server at the resort.We sat there for the rest of the week and had great service. I will say that they are working on the resort but instead of torturing the guests they should shut it down and complete it for the safety of the guests. I could go on about the lack of concern for guest safety but I would run out of time.The real problem is that Air Transat is selling this as a 4.5 star resort.They should know how bad it is since they have Martha the Air Transat rep at the resort. I saw her at the buffet enough that she should know most of the food is inedible .I have read the reviews about long lines and rude staff but I found that the staff were friendly and never had long waits at the bars or speciality food stations. The a la carts were fine but not exceptional , the Japanese was probably the best.I do not blame Melia because they are working on fixing the place up. I do blame Air Transat for continuing to sell this as a 4.5 star resort. I defiantly would not go back to this resort and will think twice about booking thru Air Transat.I know that the Management will answer this review by saying that this type of review is not common . You will read the same statement at least 20 times.This tells me that they do not care what guests say.

"Racist staff"

   19-04-2017
We had reservations for 5 rooms ,they did put us aside trying to send us to another hotel of lower standard.After 2 or 3 hours ,and buses loaded with tourist,I got 5 US Passports,magically everthing change.We were all Cubans

"Very friendly, clean, but yikes the sand flees at the beach"

   18-04-2017
The resort is an older one so the grounds are beautiful with mature trees, flowers, etc. There are 4 à la carte restaurants but you are only allowed 2 unless you are Elegance Club which allows you one more à la carte and one sit down supper for the Elegance Club. We enjoyed the Cuban, the Italian and especially the Japanese. We didn't try the French. The food was fine and comparable to other resorts in Cuba. With the Elegance Club, we had a room in building 15 which was central: short walk to the beach one way and short walk to the buffet and lobby/lounge the other way. The workers are super nice and really appreciate tips or small gifts. The beach was nice (although not as nice as in Punta Cana). When we took walks along the beach, we saw some resorts next to ours that the beach was larger than ours. On the beach, a lot of people got bitten by sand flees. It itches. I didn't get bitten last year but my husband did, whereas this year we both got bitten pretty bad. It discourages us to go again in Cuba. I don't know if it has to do with the resort spraying or not. My sister stayed at the Gran Memories the week before and didn't see anyone with sand flees bites. Other than that I find Cuba more windy than the DR. A lot of people wore sweaters or shawls in the evening (unlike Punta Cana). I never went to Mexico so I can't compare it with that.


alle hotelbeoordelingen




Dominicus reisgidsen gratis bij boeking Tenzing TravelDominicus reisgidsen gratis bij boeking Tenzing Travel


Tenzing Travel Shop Amsterdam

  Ontmoet onze reisspecialisten
  Samen maken wij uw reisplannen concreet
  Ontvang een geheel vrijblijvend voorstel



Bezoekadres:
Entrada 211 (Gratis parkeren!)
1114 AA Amsterdam-Duivendrecht
Tel. 020 - 398 93 98
maak nu een afspraak