• Contact
    Neem contact op met Tenzing Travel Wij staan voor u klaar:

    T   020 - 398 93 98

    »   vraag per e-mail

    »   laat ons u bellen

  • Travel shop
    Kom langs in een van onze
    Travel Shops
    Kom langs in de Tenzing Travel Shop

    » Advies uit eigen ervaring
    » Uw reis op maat

    Onze travel shops
  • Nieuwsbrief
    Het laatste reisnieuws per e-mail? Tenzing Travel Nieuwsbrief Abonneer u op onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks het laatste reisnieuws en interessante aanbiedingen.

    x

    Meld u aan:


      *
  • Offerte
    Vraag vrijblijvend een reisvoorstel aan U heeft een reisidee? Wij werken het graag volledig voor u uit.

    » Compleet voorstel
    » Uw reis op maat
    » Geheel vrijblijvend!

    Offerte op maat

Het eerste hotel in het Caraïbisch gebied dat zich primair richt op gasten met een speciale behoefte. Het hotel is volledig rolstoeltoegankelijk en tegelijkertijd zeer stijlvol ingericht.


Dolphin Suites

Dolphin Suites is het eerste Caraïbische hotel dat speciaal is ingericht voor ieder type gast, in het bijzonder gasten met speciale behoeftes.  Dit bijzondere hotel onderscheidt zich door een combinatie van kleinschaligheid en oog voor detail.

Vanaf € 58,- p.p.p.n. bij een 2pk Offerte Meer info
  • Curacao, Dolphin Suites
  • Curacao, Dolphin Suites - zwembad
  • Curacao, Dolphin Suites - Hotelkamer
  • Curacao, Dolphin Suites - Studio
Curacao, Dolphin Suites Curacao, Dolphin Suites - zwembad Curacao, Dolphin Suites - Hotelkamer Curacao, Dolphin Suites - Studio



Impressies


Curacao, Dolphin Suites
Curacao, Dolphin Suites - zwembad
Curacao, Dolphin Suites - Hotelkamer
Curacao, Dolphin Suites - Studio


Over Dolphin Suites

In de directe omgeving van het hotel vindt u vele gezellige bars en restaurants. Het hotel is volledig rolstoel toegankelijk en biedt aangepaste faciliteiten zoals steungrepen, aangepast toilet en een douchestoel in de badkamers. De stijlvolle aankleding maar vooral ook de aandacht en service voor iedere individuele gast, maken dat iedereen zich bij Dolphin Suites thuis zal voelen.

Kenmerken

  • hotspot

Insiders tip

Het eerste hotel in het Caraïbisch gebied dat zich primair richt op gasten met een speciale behoefte. Het hotel is volledig rolstoeltoegankelijk en tegelijkertijd zeer stijlvol ingericht.

Hotelnaam:
Dolphin Suites
Plaats/regio:
Mambo Beach
Code:
H18092
Klasse:
Vanafprijs:
v.a. € 58 (per persoon, bij een 2pk)




Vraag offerte aan
Of heeft u nog vragen?
Tel: 020 - 398 93 98 | E-mail ons | Bezoek onze Travel Shop

Kamerbeschrijvingen

Hotelkamer
De keurig verzorgde hotelkamers hebben een praktisch en toch comfortabel ontwerp en zijn voorzien van airco, tv, telefoon, gratis WiFi, een kluisje, een kitchenette met koffiezetapparaat en magnetron, klein koelkast, een aangepaste badkamer met douche en toilet en een balkon of terras met zitje. De kamers zijn gelegen op de begane grond met een rustig uitzicht op een goed onderhouden en kleurrijke tuin.

Studio
De studio met uitzicht op zee is ruim van opzet en is perfect voor stellen die op zoek zijn naar een ruimtelijke. Het slaap- en woongedeelte wordt gecombineerd met een volledig ingerichte keuken met o.a. een elektrische kookplaat en een vaatwasser. De Studio is voorzien van een balkon en heeft ook airco, tv, telefoon, gratis WiFi en een badkamer met douche.

Suite
Iedere suite beslaat een oppervlakte van 74 vierkante meter en is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. De kamers zijn volledig uitgerust met comfortabele meubels en accessoires. De suites zijn voorzien van airco, tv, telefoon, gratis WiFi en een volledig ingerichte keuken, De ruime, gezellige suites bieden een 'thuisgevoel' en zijn aan te passen op al uw vakantiewensen

Familie Suite
Bij de Familie Suite wordt de reguliere suite middels een tussendeur verbonden met een kamer op de begane grond. De accommodatie heeft dan drie slaapkamers, twee badkamers, een kitchenette en een volledig uitgeruste keuken en is geschikt voor 6 personen. Deze suite heeft airco, tv, telefoon, gratis WiFi en een balkon.

4-kamer appartement
Deze appartement in Ocean Resort is slechts op een steenworp afstand van de ingang van Dolphin Suites. Men kan gebruik maken van zowel de faciliteiten op Ocean Resort als in Dolphin Suites. Het is een modern ingericht appartement, gelegen op de begane grond. Het appartement beschikt over 3 slaapkamers, 2 badkamers, een royale woonkamer met een volledig uitgeruste keuken en een ruime veranda. Het uitzicht is  op het zwembad, de tuinen van Ocean Resort, de oceaan en zelfs de dolfijnen van het Sea Aquarium. Het appartement is voorzien van airco, tv, gratis WiFi, wasmachine en droger en strijkijzer en -plank.

Ligging

Dolphin Suites ligt schuin achter de Dolphin Academy en het Sea Aquarium op ongeveer 4 kilometer van Willemstad en op 20 minuten rijafstand van de luchthaven.

Mambo Beach, het populairste strand van Curaçao, ligt op circa 100 meter lopen van het complex.

Aantal kamers

82

Faciliteiten

• Zwembad

• Gratis WiFi
• Ruime lobby
• Wasserette (muntjes en waspoeder zijn verkrijgbaar bij de receptie)
• Lift

• Barbecuevoorziening

• Tropische tuin met zwembad, zonneterras, ligbedden, parasols, gratis handdoekenservice en gezellige zitjes.

Activiteiten

• Therapieprogramma met dolfijnen


In de directe nabijheid van Mambo Beach zijn er diverse mogelijkheden om Curaçao verder te ontdekken. Hardlopend of wandelend de zoutpannen in, of ga de historische binnenstad van Willemstad bekijken en bezoek daar een van de diverse musea. Maak een avontuurlijke quad of mountainbike tocht of ga lekker shoppen op de Curaçao Beach Boulevard.

"great hotel at Mambo Beach"

   12-10-2016
To start off I want to recommend dolphin suites to everyone going to Willemstad. The Rooms are very large, clean, have a big bathroom which can easily fit wheelchairs, a nice little kitchen and a big washing table which you can use. Most of all it’s the staff that makes the stay great by the service they provide which includes help renting a car, advice where the best places are to dive and snorkel , we requested twin beds but that wasn’t available so they put an extra bed in our room which had a double in it normally. Karin went up and beyond the call of duty helping us out and the staff informed us very timely that Hurricane Matthew was coming so we had time to get supplies before everyone else rushed the supermarkets and they made sure that staff was present and would be able to be there in case of emergency the night it was supposed to hit Curacao. The extras that the hotel offers are great too because you get free entrance to dolphin aquarium, to all the beaches at Mambo beach and even free standard beds at Madero, you can pick up beach towels each morning which you can turn in that evening or exchange for fresh ones the next morning, free parking for your car and we got a very good deal on the diving masks which they either sell or rent to guests and were allowed to test in the sea before deciding to buy them or not. We didn’t need it but it was very clear that this hotel is very good for disabled people(I notice it because my father was disabled) because everything is leveled so you can get around in a wheelchair easily, there is a very big bath room including supports so you can lift yourself from the chair onto the toilet, you can rent beach wheelchairs so you can easily access the beach too and for the upper floors there is an elevator that is big enough to fit wheelchairs and the people accompanying them. All in all a very pleasant stay with very friendly staff at a good hotel.

"Nice, comfortable apartments in god location"

   17-03-2016
We stayed here a couple of nights both before and after our Caribbean cruise. The frist time we had a big apartment on the 1st floor. Two bedrooms either side of an ample bathroom. Sppacious living / dining area with well-equiped open plan kitchen (not taht we used it. Lots of cupboards everywhere. Nice balcony with chairs as well as a comfy bean bag. Breakfast was a few minutes walk to the beach restaurant of another hotel. Very pleasant buffet, with enough choice. Long queues though, during Valentine's weekend! Apartments situated within walking distance of fairly new Mambo Boulevard, with various restaurants and shops. Second time we had a slightly smaller apartment on the ground floor. Still 2 bedrooms, but everything on a slightly smaller scale. "Terrace"was practically on the parking lot, not much privacy. Reception staff friendly and helpful.

"Didn't actually stay there"

   21-12-2015
So our family visited Curacao and I booked a room at the Dolphin Suites for a family vacation. Our friend referred us to the island and gave us some tips on where to stay and what to do etc. I mistakenly booked this hotel instead of the one I was supposed to. I realized I had booked the wrong hotel a few hours after I did it. The dolphin suites did have a cancelation penalty of (I believe it was 50% of the stay). After being charged the penalty the manager there did end up crediting me back the full amount a few days later. So because of their professional and kind customer service I would definitely give them a try next time we go to the island.

"Great stay"

   20-09-2015
Great friendly staff. Had an amazing time over my 6 dat stay. It wasn't on the beach but walking distance from one . They offer a free shuttle to an amazing grocery as the hotel itself has no restaurant. Renting a car maybe best to get around the island and seeing it has to offer.

"Simple, Relaxing, great location"

   09-09-2015
Duration: 4 night First Impression: Pulling up, I realized how quint it was. Not so commercialized and massive with people running all over the place. I love the subdued appeal of the property. The grounds were clean and well kept. ------------ Parking: Note at the end of the road, the large parking lot is shared with the Aquarium/Academy guests. However, the reserved area on the right of the guard post, is for the Suites. Btw, make sure you get the parking placard at check in, so you don't get a parking fine. ------------ Check-in The reception area is open air. You will be greeted by some nice folks. They will check you in, provide an info packet (details, coupons, etc). Karen is the master concierge....she knows everything about the island. 5 min and I was in my room. -------- Room: From what I can tell, the first floor is typically single bed rooms, while the 2nd / 3rd are larger rooms. The doors are glass doors with real keys :) Upon entering, the rooms were simple and clean. Definitely not cluttered. I got a comfy King bed with four semi firm pillows. A couch, table, 32" LCD TV w/HBO, TV table. In back you have a little kitchenette (microwave, fridge, dishes, cups, utensils, water boiler, coffee maker.) and storage dresser drawers/closet (with extra towels, iron, safe). Btw, the outlets in this hotel is the two pin 220v outlet type (not US two blade prong). But you can go to the front desk to get an adapter (not 220v-120v though). But most electrical devices adjust and accept 120/220 automatically. ---------------- Bathroom: As advertised, this is set up for folks with disabilities as well. With hold bars all over the bathroom. A good benefit is it is much more roomy without feeling so confined. However, all the rooms I believe are set up that way. The design is modern with tile floors throughout. If you need other supplies like hair dryer, the front desk will loan it to you...along with anything else. --------- Staff: As I am always a happy customer, I tend to get good service all the time. The ladies here are great. They always say hi, ask about my day, etc. Asked if I need anything or need recommendations for tours, sightseeing, adventures, food, etc. I love it. -------------- Overall: I really enjoyed my stay here. If back, I would comeback here. The value is great too. ------------- Added Info: 1) If you want to exchange currency (USD -> ANG). they can do it free. Rates are the market conversion rate. Don't panic. 2) Car gas fill up procedures. There is a gas station just down the street. Stations only accept cash (ANG in all denominations, while USD is $20 or less bill size). Though I wouldn't recommend USD, as their conv rate is bad. Additionally, you pay first. So go to the cashier and give money..always give more than you anticipate especially when you try to "fill up". Once filled up, just go back to the cashier to get any money back if overpaid. During the day sometimes an attendant will fill up for you, and other times, if is self service. Either way, the payment part with the cashier you do.


alle hotelbeoordelingen